Zaklenjenež na izposoji

by okrožje21

J. je posodil zaklenjeneža (nekateri pravijo takemu kolesu tudi fixed gear bike). Pravi, da ga nekaj časa ne bo niti v Ljubljani niti v Sloveniji, saj se bo z bendom klatil po Evropi. Zato sem izkoristil priložnost in zaklenjeneža preizkusil na mestnem asfaltu.

Ko z zaklenjenežem drsiš po ravnini, je to najboljša vožnja! Pol manj poganjaš, pelješ pa se hitreje kot z navadnim kolesom. Nekaj povsem drugega pa je ustavljanje, še posebej, ker prva zavora skoraj ne deluje (verjamem, da je s paščki na pedalih lažje). Pa tudi šviganje čez robnike, izogibanje nazi-količkom in nasproti vozečim brezobzirnežem se izkažejo za težavno nalogo. Če seveda hočeš priti s točke A do točke B čim hitreje, nedeljsko in lagodno vožnjo seveda pustimo ob strani. Še posebej težkega srca pa je mirno drveti čez nesemaforizirana križišča, kjer te avtomobilisti flegmatično izsiljujejo in ti zapirajo pot. Težko me bo kdo prepričal, da se da z zaklenjenežem prav tako kot z drugimi kolesi hitro voziti ter biti pri tem gotov v takojšnjo in varno ustavljanje v primeru situacije. Težko.

Pred časom sem načrtoval, da bi si sestavil zaklenjeneža tudi sam. Okvir od nekega starega Rogovca že imam, z naslednjimi honorarnimi nakazili pa bi si naročil še vse ostalo. A bom projekt pospravil v predal in si na začetku naslednje sezone raje za nekaj sto dodatnih evrov kupil oziroma sestavil specialko. Do takrat pa bom kilometre ulic mesta premagoval s skoraj dvajset let starim gorskim kolesom, ki je z novimi nizkoprofilnimi platišči ter dobro delujočim zavornim in prestavnim sistemom še kako hiter, okreten in priročen (thrash and destroy, stara!). Tako ali tako sta jesen in zima za vogalom, zato naj vlaganja v pedalski sektor počakajo nekaj mesecev.

Je pa od J-ja zaklenjenež res super. Lahek, lep, super za lahkotno vožnjo. Zato si zasluži, da pristane na tem blogu.